SI ABANG MENGAJAR SI ADIK MENGAJI

Assalammualaikum..

Semoga hampa semua sihat dari cuaca yang sangat panas sekarang nie dan Suffie nasihatkan banyak-banyak minum air masak untuk tidak mengalami strok haba.

Mesti hampa semua mempunyai adik atau saudara mara yang masih kecik dan mempunyai gelagak dan telatah yang tersendiri. Cara mereka yang pelbagai, bermain, makan, merajuk mereka, semuanya akan mengusik jiwa kita dan membuat kita tersenyum.

Kadang-kadang telatah anak-anak kecik ini akan membuatkan kita hilang stress dan tenang dari serabut seharian kita.

Bagi Suffie pula mempunyai sepupu yang masih kecil dan mempunyai telatah sendiri. Baru-baru nie mak sedara Suffie kongsikan video anaknya sedang mengaji. Si abg mengajar si adik mengaji dengan emosi yang garang, geram, kasih sayang dan pelbagai lagi emosi. Si abg namanya Muhammad Amirul dan si adik bernama Auni Sofea.

Jom Suffie kongsikan sedikit video bagaimana si abg mengajar si adik mengaji.



#Walau apa pun yang anak-anak atau kanak-kanak kecil lakukan kita sebagai orang dewasa kita harus pantau dengan baik. Sebab kita adalah contoh dan teladan yang sering kali menjadi ikutan kepada anak-anak kecil ini. Didiklah dan berikan yang terbaik buat mereka supaya menjadi khalifah yang baik di masa hadapan.

No comments: